2017. január 21., szombat

Vegán Sushi - futomaki

Tavaly ősszel kóstoltam először a Sushi-t, füstölt lazacos, garnélás, rákos, kivül van a nori (száritott alga lap), belül van a nori lap (uramaki)....és még sorolhatnánk, hogy mennyi fajtája van, de nekem a zöldséges viszi a primet. Különleges izvilág és preciz elkészités jellemzi. Boltban vagy étteremben nagyon drágák az elkészitett falatkák, de az otthoni előállitása kevés költséggel jár viszont egy kis gyakorlatot igényel. Egy videó a készitésről: Miele Főzőiskola - Sushi Jó szórakozás!



Mivel nem eszem állati eredetű élelmiszert, igy külön élvezet a fogyasztása - igazi inyencség. Ezeknek a változata is végtelen. Személy szerint 2 félét próbáltam az elmúlt héten. Mindkét esetben a rizst - quinoa és karfiol rizs (a nyers karfiolt kissebb rózsákra bontom és apritó segitségével milliméteres darabokra "törjük", de arra figyeljetek, hogy csak pár másodpercig és pulzálva, mert nem pempősiteni akarjuk! Ezután sütőpapirral bélelt tepsibe egyengetem és 190°C-ra előmelegitett sütőben 20-25 percig sütöm, amig a szélein elkezd barnulni. Hagyom a tepsiben kihűlni és zárható dobozban a hűtőben 3-4 napig tárolom. Elkészithető serpenyőben is, kevés sóval és vegán vajjal. Nekem a sütős módszer megfelelt!) keverékével helyettesitettem. Tökéletesen beváltak, persze külön sushi rizs is vásárolható, ha esetleg kipróbálnátok és úgy láttam a Tesco-ban lehet kapni!
Eredetileg wasabi krém -et adnak mellé, valahol bele is kenik. Rettentő csipős de nagyon izletes zöld torma pürésitve. Mivel nem tartok itthon, igy mindkét változatot saját krémmel készitettem: az egyiket sült fokhagymás humusszal , a másikat házi guacamole krémmel és nem csak mellé tálaltam, hanem bele is kentem. Nekem mindkettővel nagyon izlett, de persze izlések és pofonok! A hummusz és guacamole receptek majd egy későbbi posztban is külön olvashatóak lesznek, de az interneten nagyon sok változat megtalálható :)
A zöldségek szintén változtathatóak, ki mit szeret azzal készitse!

Minden alapanyagot előkészitünk (kb. 2 főre): 1 csésze (ez körülbelül 237 ml) főtt quinoa és 1 csésze karfiolrizs ősszekeverve pár csepp szójaszósszal, 3 nori lap, negyed kigyóuborka, fél sárgarépa, 2 csipet friss bébi spenót, harmad kaliforniai paprika, guacamole (avokádókrém: 1 egész avokádót kettévágunk, eltávolitjuk a magot és kanál segitségével kiszedjük a zöld gyümölcshúst egy tálba, villával pempősitem, adok hozzá 1-1 evőkanál vegán majonézt és tejfölt, sót és borsot izlés szerint, 1 kis gerezd reszelt fokhagymát, és fél apró kockákra vágott Jalapeno chili paprikát mag és erek nélkül, aki szereti extra csipősen, az az ereket mindenképpen hagyja! Pár napon belül készülök, egy szószokból és mártogatósokból ősszeállitott bejegyzésre, melyek nagyon sok féleképpen felhasználhatóak, igy a guacamole / avokádókrém is benne lesz képekkel!)
A bambuszszőnyeg opcionális, de ajánlom, mivel könnyebben lehet feltekerni!(megtalálható pár üzletben és online is rendelhető) (tipp: lehet rá fóliát rakni ha nem szeretnénk összekenni) Erre tesszük a norit (algalapot), rányomkodjuk a rizst és kenünk egy csik krémet (wasabi vagy amit jónak látunk, de el is hagyható!)


Jöhetnek a zöldségek, én mindent hosszú, vékony csikokra vágtam, hogy mutatósabb legyen!
Egy nagyon éles késsel szeleteljünk. A két végét vágjuk le először, majd ha vastagabb falatkákat szeretnénk akkor ketté és még egyszer félbe , ha kisebbeket akkor először félbe majd körülbelül 3-3 részre!
Csökkentett sótartalmú szójaszósszal és a maradék avokádókrémmel tálaltam!
Ez pedig a hummusszal készült változat, ebben a zöldségek a következőek: uborka répa, piros kaliforniai paprika, avokádó és spenót. A megmaradt zöldségekkel pedig diszitettem.
Első posztnak valami különlegességgel próbáltam előrukkolni, kérdésekkel és észrevételekkel bátran keressetek! Holnap is próbálok valami finomságot mutatni! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése