2017. február 6., hétfő

Vegán Bolognai Szósz - glutén mentes

Az egyik kedvenc ételem volt mindig is a Bolognai Spagetti (de mint minden olasz fogás), igy nem is kérdés, hogy ezt a szószt is újraértelmeztem! Rengeteg verzió található az interneten és természetesen az alapanyagok sora is végtelen. Viszont az egyik kedvenc YouTube-os csatornámon találtam egy olyan összetevőt, ami kinézetre egy az egyben mint a darálthús, viszont izre semleges. Igy valójában bármi kihozható belőle. Igaz a 'húsgombócok' vagy 'fasirozottak' készitéséhez még nem próbáltam de majd annak is eljön az ideje! :)  Viszont ilyen szószokhoz fantasztikus. Ez az alapanyag pedig a TVP - Textured Vegetable Protein.
A kezemben a száraz, boltban kapható szójaprotein, a tálban a már áztatott - 1:2 arányban.
Kutattam nagyon sokat, hogy otthon milyen néven lehet megtalálni, de sajnos eredménytelenül :( Ebben az esetben vagy összetört tofut vagy pedig vöröslencsét használjatok. De most jöjjön a recept és a végén pár ötlet, hogy mire is lehet használni ezt a szószt!


Hozzávalók:

- 30 gr TVP - 1/3 csésze (+ 145 gr viz - 2/3 csésze) - elhagyható vagy helyettesithető vörös lencsével
- 70 gr vöröshagyma - 1/3 csésze

- 2 nagy gerezd fokhagyma - reszelve
- 90 gr zellerszár  - 1/3 csésze
- 130 gr gomba - 1/3 csésze
- 200 gr paradicsom (én koktél paradicsomot használtam) - 1 és 1/4 csésze
- 170 gr paradicsompüré - közepes konzerv
- 4 nagy friss bazsalikomlevél
- kb 650 ml viz - 2 és 3/4 csésze
- csipet só, fekete bors és cukor



A hagymákat egy kevés vizzel párolom.

Hozzáadom a paradicsompürét és folyamatosan keverve kicsit piritom.

Adok hozzá egy csipet cukrot.
Beletesszük a zellert...
a kockázott koktélparadicsomot, sót és borsot...
...és forraljuk kis lángon 20 percig.
"Tipp: használjatok fedőt (de ne takarjátok le teljesen), mert amikor forr minden paradicsomos lesz!
Ezután jöhet a gomba, a bazsalikom (ezt a legvégén is tehetitek a még intenzivebb izért) és az áztatott növényi protein (vagy a lencse, de ez kihagyható!)
Ezután újabb 20 percet főzzük félig lefedve lassú tűzön!
Felhasználás Nr.1: Pizza - nekem az egyik kedvencem, készitünk (vagy vásárolunk) egy tejtermék mentes lapot (ha kell akkor glutén mentes liszttel), rákenjük a szószt és megszórjuk / ráhalmozunk vegán sajtkészitményt. Sütőben magas lángon a tészta szélének barnulásáig sütjük!
Felhasználás Nr.2: Melegszendvics - 2 szelet sokmagos (méz, tojás és tejtermék mentes) kenyérre kentem, rátettem vegán sajtkészitményt és 210°C-ra előmelegitett sütőben megpiritottam.
Friss zöldségként koktélparadicsomot, újhagymát tálaltam mellé és természetesen a ketchup sem maradhat el (természetesen vegán :D )
Felhasználás Nr.3: Spaghetti - Természetesen elmaradhatatlan ez a változat is. A képen igaz friss cukkini spagettivel látható, de tökéletesek a sima tojásmentes és glutén mentes tészták is!
Felhasználás Nr.4: Lasagna - erről sajnos nincs képem, mivel még nem csináltam, de amint elkészül csatolom a fotót :)
 Remélem elkészititek majd minél többen, próbáljátok ki más zöldségkombinációkkal is. Szerintem fantasztikus!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése