2017. március 25., szombat

Avokádókrém

Bármilyen étel - legyen szó szendvicsekről, salátákról vagy akár hidegtálakról - amihez avokádót lehet enni az jöhet :D Az ize semleges, ezért nagyon változatos felhasználása van. Például nagyon sokan nem tudják, hogy különböző desszertekhez is felhasználható, akár smoothie tálakhoz, de fantasztikus trüffeles csokoládé krém is készülhet belőle! Későbbiekben majd ezt is posztolom, de annyi receptem van amit meg szeretnék osztani veletek! Igyekszem utolérni önmagamat! 
A mai receptet a 'Guacamole' ihlette, viszont az eredeti recept nem tartalmaz majonézt vagy tejfölt és én személy szerint nem szeretem a koriandert sem, igy általában petrezselyemmel helyettesitem! 
Két változatot készitek, az egyik egy gyermekbarát kevésbé fűszeres, a másik egy enyhén csipős - pikáns verzió. Nekem az enyhén csipős változat a kedvencem, de ha esetleg vendégeket várunk akkor tekintettel kell lennünk, nem mindenki szereti a fűszeres ételeket!
Lássuk a recepteket:

Csipős avokádókrém hozzávalók:

- 1 avokádó - pépesitve
- 2 evőkanál majonéz (vegán)
- 1,5 evőkanál tejföl (vegán)
- 1/2 jalapeno chili apritva (mag és ér nélkül)
- 1 nagy gerezd fokhagyma reszelve
- 1 evőkanál apróra vágott hagyma
- 1 teáskanál chili szósz
- 2 csipet só
- 2 csipet bors


Az avokádót kettévágjuk, a magot eltávolitjuk, egy kanál segitségével kiszedjük a húsát és egy villával pépesitjük.
hozzáadjuk a fűszereket és alaposan összekeverjük
újhagymával és chili szósszal tálalom




Gyermekbarát avokádókrém:

- 1 avokádó - pépesitve
- 3 evőkanál vegán majonéz
- 2 evőkanál szója tejföl
- 2 evőkanál apritott snidling
- 1 kis gerezd reszelt fokhagyma
- 1 kis csipet só
- 1 kis csipet bors

az avokádót szintén pépesitjük, a fűszerekkel alaposan összekeverjük
újhagymával / snidlinggel tálalom


Ezeket a finom krémeket sokféle képpen fogyaszthatjuk, akár tortilla vagy sima chips mellé, szendvicsen, salátákhoz, sültkrumplihoz, tortilla tekercsekbe, burritóba de nekem a kedvencem még a fokhagymás piritósra kenve ;)

A következő két képen egy újonnan kipróbált kenyérre kentem - a receptet a következő linkre kattintva olvashatjátok: Szupermagos Kenyér - bébi rukkola salátával és lucerna csirával.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése