2017. március 31., péntek

Magyaros Karfiol "Szárnyak" (+gomba +spárga)

Több olyan étel van amiről eddig sejtelmem sem volt, hogy sokkal finomabb is lehet zöldségekből, mint a hússal készült verzió! Nos ma egy számomra NR.1 receptet hoztam nektek. Ittkint Amerikában rengeteg verziója van a sült csirkeszárnyaknak. De mit tud egy vegán vagy éppen egy vegetáriánus enni a szárnyas hús helyett?? Egyszerű....karfiolt!! Furcsa, ugye?! 


Sokáig vaciláltam, hiszen a karfiolt akárhogy készitjük megvan a saját zamata.
Egészen addig, amig egy fűszeres szószt nem készitünk hozzá és ez elnyomja a karfiol izét. A magyaros módozathoz pár YouTube videó adta az alapötletet, miszerint a zöldséget bundázzuk (sok-sok verzióban készülhet) és olajban vagy sütőben sütjük majd különböző öntetekkel forgatjuk össze. A receptúra olyan módon változhat, hogy valaki a 'bundát' fűszerezi, van aki a sütés után izesit. Én egy Amerikában kedvelt húsétel alapján űkészitettem a verziómat és ez nem más mint a Buffalo módszer (a húst - vagy esetünkben a zöldségeket - lisztbe forgatják, forró olajban sütik és ezután egy vajas-chilis csipős szószos mártásba hempergetik, általában friss zöldségekkel és 'Kéksajt' vagy 'Ranch' mártogatóssal tálalják). De ez egy nagyon alap recept, ha nektek tetszik próbáljátok ki ezzel a módszerrel. 

DE!!!

Itt jön az amikor csavarok még a dolgokon. Ez nem egy hétköznapi recept lesz, de igérem fantasztikus és isteni finom!! Készitünk egy igazán ropogós bundát a 'húsunkhoz', amely majd magába szivja a fokhagymás-csipős csodaszószunkat! Nem húzom az időt, lássunk neki!

Jöjjenek a hozzávalók:


- kb. 540 g friss karfiol - rózsákra szedve / vágva
- liszt a "panirozáshoz"
- olaj a sütéshez (repce olajat használtam, magas az égési hőfoka)

A bundához:


- 200 gr liszt (használható rizsliszt is)
- 5 gr fokhagymapor
- 10 gr vöröshagymapor
- kb. 2 gr füstölt / hagyományos fűszerpaprika
- csipet kurkuma (az aranyló szin titka és nem mellesleg nagyon egészséges!)
- bors izlés szerint
- opcionális!! Inaktiv Nemes Élesztőpehely (avagy Nutritional Yeast - sajtos ize rendkivül sok ételhez használható, öntetekhez is kiváló) 
- kb.375 ml hideg viz (a liszttől is függ a mennyiség, fokozatosan adjátok hozzá - használhatunk buborékosat is, illetve felesben sörrel /  száraz fehérborral, én ehhez a fokhagymás szószoshoz nem szeretem de kisérletezzetek bátran!)

A 'Magyaros' szószunkhoz:

- 60 gr vegán vaj
- 2 nagy gerezd fokhagyma - reszelve
- kb. 20 gr Gulyáskrém
- kb.10-12 gr Erős Pista
- bors izlés szerint
- chili szósz (izlés szerint, ha szeretnénk még fokozni a pikáns izeket)


Először a zöldségeket mossuk és apritjuk izlés szerint. Következő lépésként összekeverjük a bundát. 

A liszthez hozzáadjuk a fűszereket (bátran adjatok hozzá az izléseteknek megfelelő alapanyagokat, izesitőket!)
Fokozatosan adagolom a vizet és egy kézi habverő segitségével sima, sűrű tésztát keverek (mindig egy kanállal ellenőrzöm az állagát, bevonóképesnek kell lennie)
félreteszem amig elkészitem a Magyaros szószt...

A pikáns öntethez a vegán vajat (simával is készitheti, aki fogyaszt) egy kis szószos serpenyőben alacsony hőfokon megolvasztom...
leveszem a tűzről, hozzáadom a krémeket és a  fokhagymát...
alaposan elkeverem és félreteszem, amig előkészitem a terepet a sütéshez...
Figyeljünk oda, hogy minden a kezünk közelében legyen, hiszen az olajos ételeknél a megszokottnál gyorsabban kell dolgozzunk! Balról jobbra a következő dolgok kellenek: a 'szárnyaink', liszt és a bundánk a forgatáshoz, az olaj amit közepes lángon hevitek, egy keverőtál, amibe a kisült zöldség kerül (ebbe tesszük majd a szószt és keverjük össze), maga a fokhagymás - magyaros öntet és végül egy tál amibe majd tálalunk.
A karfiol rózsákat a lisztbe forgatom...
majd a bundába...
!!TIPP!! - a gyorsabb munka érdekében, nem egyesével dolgoztam, amennyi karfiol belefért a bundába beledobáltam és hagytam amig a következő adag kisült - mivel kézzel csináltam nagyobb volt a maszat is, de eszközzel ezt nagyon nehéz kivitlezni - a maradék bevonót le kell rázogatni
A forró olajba helyezem a bundázott zöldégeket - legyetek nagyon óvatosak!!
Mikor látjuk, hogy a széle aranybarna, forgassuk meg őket egy csipesszel (ha letapad az edény aljára ne ijedjetek meg, könnyen fel fog jönni ha kellően megsült!!)
Mikor aranybarnára sült tegyük a keverőtálba és amig forró csorgassuk rá az öntetet (kb.0,5-1 evőkanál - ha marad szósz később a tálalásnál vagy fogyasztásnál adhatunk még hozzá) és alaposan keverjük / rázzuk össze, mindenhol fedje be.
Boritsuk a tálra és egy idő után láthatjátok majd, hogy beszivja ezt a fokhagymás finomságot! Folytassuk a folyamatot amig az alapanyagok elfogynak.
  
A mai alkalommal dupla adag bunda tésztát kevertem be, mivel volt még Portobello Gomba (150 g) és friss Spárga (350 g) a hűtőben. Kisérletezés közben tanul az ember.



 



Mindkét esetben a zöldségeket mostam, apritottam és a módszert ismételve bundáztam és sütöttem őket végül pedig beboritottam a 'Magyaros' szósszal.


Lényegében bármilyen körettel tálalhatjuk, én nagyon egyszerűen megoldottam és végsősoron a kedvencem is lett. Készitettem friss 'Paradicsom salátát' és ezzel fogyasztottam, de volt már, hogy akár barnarizzsel vagy esetenként sütőben sült burgonyával - ez a verzió inkább a párom kedvence! :)


Jó étvágyat!! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése