2017. március 13., hétfő

Vegán Banános - Csokoládés Palacsinta


Azt hiszem egy kis figyelmet az édességek is érdemelnek az oldalon, és ez a fajta édesség különösképpen nagyot :D Amerikában a palacsinta és a gofri nagy sikernek örvend reggelente, persze mi inkább előnyben részesitjük a szendvicseket, különböző tojásmentes 'tojásrántottákat' és gyümölcs turmixokat. De ez után lehet, hogy vasárnaponként reggelire az újabb és újabb palacsinta receptek kerülnek majd kipróbálásra :D a jobbakat úgyis posztolom majd ;)
De most jöjjön a recept, próbáltam átváltogatni a mértékegységeket gramm-ra és milliliter-re, de segitségnek megadom az eredeti űrmértékeket is! :*

Hozzávalók:

2 nagyobb érett banán
2 'tojás' - én őrölt lenmagot használtam (2 evőkanál / 13 g + 6 evőkanál / 90 ml forró viz - összekeverjük és hagyjuk állni 15 percet)
2 evőkanál / 32 gr mogyoróvaj
1/2 csésze / 120 ml növényi tej
2 teáskanál vanilia kivonat

1 csésze / 90 g zabpehely
1/2 csésze / 125 gr teljes kiőrlésű liszt
2 teáskanál / 10 gr sütőpor
1 csipet só
1/4 csésze / kb. 45 g vegán csokidarabok

A banánt hámozzuk és közepes tálban egy villával összetörjük, hozzáadjuk a tojás helyettesitőt, a mogyoróvajat, a növényi tejet és a vaniliát. Egy kis tálkában összekevertem a száraz alapanyagokat, majd hozzáforgattam a folyékony keverékhez, végül a csokoládé darabkák kerülnek bele. 
Ez egy elég ragacsos és sűrű tészta lesz! Felhevitek közepes lángon egy teflon serpenyőt és pár csepp kókusz olajat adok hozzá. Körülbelül 2 púpos evőkanál tésztát teszek és elkenegetem a serpenyőben (mint a tócsi esetében), ne legyen túl vékony és túl vastag sem! (nekem ez az adag 9 darab palacsintát adott ki) Amikor a tetején buborékok keletkeznek (kb.2-4 perc), forditsátok meg és piritsátok meg a másik oldalt is (kb.1-2 perc). Tálaláskor meglocsoltam juharsziruppal, és megszórtam zúzott kakaóbabbal és csokidarabkákkal! Jó étvágyat! :*


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése